Informacijos dizainas

Pastaruoju metu daug tenka girdėti ir skaityti apie PowerPointo prezentacijas ir prastą jų kokybę. Tiesa pasakius per savo gyvenimą esu matęs tokių apgailėtinų pristatymų, kad net nesinori prisiminti.. Šiandien NPR pasirodė straipsnis su Edwardo Tufte pasiūlymais šia tema. The New York Times Edwardą vadina - “The Leonardo da Vinci of Data”. Prieš kelias dienas į mus kreipėsi bendrovė, kuri turi turėjo nemalonumų dėl savo interneto svetainės dizaino - užsakovai atsisakė bendradarbiauti pamatę jų kompanijos interneto puslapį, nors pradžia buvo visai nebloga. Shit happens. Tufte mintis šiuo atveju sutampa su mano - geras dizainas ir turinys yra amžinas, tačiau prastas pateikimas gali pridaryti daug bėdos.. ypač tuomet, kai žmogus galvoja ir renkasi prieš pasirinkadamas tavo firmą. Su prezentacijom tas pats - svarbu kalbėtojo artistiškumo skilsai, tačiau nemažiau svarbus yra pateikimas ir pati prezentacija. Patikėkite, investuoti į profesionalų dizainerį ar fotografą yra daug naudingiau ir pelningiau, nei įsidėti reklaminį baneryje tinklalapyje su milijonais unikalių peržiūrėjimų - paprasčiausiai paklauskite savęs ar prisimenate kokia buvo reklama delfi.lt viršuje ir šonuose paskutinio tavo apsilankymo metu? Apačioje pateikiu kelias idėjas, kurios man užkliuvo perskaičius gausybę straipsnių.

Paveikslėlis atvaizduojantis/pagrindžiantis teiginį. (Idėjos autorius Seth Godin)

Naudojant geros kokybės paveikslėlius, kurie skatina emocinę reakciją galima lengviau argumentuoti savo nuomonę ar teiginius. Aišku, beprasmiai ir sudėtingi grafikai turintys 9 ašis ir 15 stulpelių atkrenta.

10/20/30 (Idėjos autorius Guy Kawasaki)

Taisyklė su daug NE:

10 - NE daugiau kaip dešimt skaidrių

20 - trukmė turi būti NE ilgesnė, kaip 20 minučių

30 - NEnaudokite mažesnių fontų kaip 30 px.

5 Responses to “Informacijos dizainas”

  1. Kristina Says:

    Paskutinės mados powerpointo srityje - jokio powerpointo!
    Dėl žmonių nesugebėjimo susikoncentruoti ir ilgai išlaikyti dėmesį ilgą laiką, siūloma prezentacijas daryti interaktyviai.

    Liaudiškai tariant - pasiimate A3 lapuką (didesnė lenta irgi tiktų puikiai) ir “piešiate” savo idėjas, savo tikslus, vizijas misijas, teikiamas naudas ir konkurencinius pranašumus - kaip jūsų nuomone tai turi atrodyti - labai paprasta kai šnekame apie diegimus ar integracijas, naujų produktų pristatymus.

    Su grafika gali būti sudetingiau, tačiau, pagalvojus, kas mums liepia būtinai naudoti PPT, nejau negalime tiesiog pasiimti to dizaino ir vietoje tiesiog prnt+scrn ji į savo ppt prezentaciją, įdėtume daugiau darbo ir tiesiog kažką panašaus pateiktume klientui suteikiant jam galimybe pakeisti spalvą ar perkelti lentelę į kitą pusę? Kad ir “mini šablonas” ant to pačio ppt ar paint’o ?

    Niekam neįdomu klausyti monologo apie tai kaip derės meniu ir kokia pažangi Java technologija ir kad būtina turėti appletą nes kitaip būsite ne ant bangos (sorry, nesu dabartiniu tendencijų specialistė, kaip pastebėjot). Daug įdomiau būtų pamatyti kaip pakeitus css nustatymus atrodytų pats tekstukas ar nuoroda.

    Taigi kodėl nepadarius interaktyviau!

  2. martynas Says:

    Interaktyvus budas puikiai tinka, kada reikia su grupe sugalvoti programos architektura, veiksmu plana, ir t.t. Taciau, kai tai yra pardavimo prezentacija, tuomet manau maziau reiktu kreipti demesi i technologijas :) Esme nera technologija - esme yra marketingas :)

  3. Kristina Says:

    galesiu pateikti pardavimu prezentacijos pvz ;)
    ka pirksite ? :))

  4. Rimantas Says:

    Jei domina šis menas: nepamirškit aplankyt http://presentationzen.blogs.com/

  5. Tadas Says:

    Pati PPT galima taip pat nesunkiai “suinteraktyvinti”. T.y. panaudoti animacija, pavedzioti lazerio spinduleliu, net gi paciam PPT yra galimybe paisyti ant skaidriu tarsi Paint’e. Reikia tik pafantazuoti kaip labiau sudominti publika.
    O popieriaus lapai, flomasteriai… tai juk kainuoja brangiau nei pasidaryti PPT, kuri galima panaudoti n kartu, lengvai persiusti kolegai :)

Leave a Reply